Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2018 στις 11.00-14.00

Το Εργαστήριο Στρατηγικής Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης προσκαλεί τους φοιτητές του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών στο ειδικό βιωματικό σεμινάριο πάνω στις τεχνικές του θεάτρου ως μία διάσταση της Πολιτιστικής Διπλωματίας.

Ο καθηγητής θεατρολογίας του ΔΠΘ Σίμος Παπαδόπουλος θα πραγματοποιήσει μία εκτεταμένη εισαγωγή στην παιδαγωγική του θεάτρου ως μέσου πολιτιστικής διπλωματίας μέσα από μία βιωματική εμπειρία.

ΠΟΤΕ; Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου στις 11.00-14.00

ΠΟΥ; Στην Αίθουσα Τελετών στο Κεντρικό Κτίριο του Παν. Πειραιώς (η αίθουσα αριστερά από την είσοδο).

Οι θέσεις είναι περιορισμένες (25) και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας!
Εγγραφές: stratcomlab@gmail.com

Περισσότερες πληροφορίες: http://simospapadopoulos.com/

 

Advertisements

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14/12/2018

Tην Παρασκευή 14/12 η ομάδα θα πάει στο Θέατρο να παρακολουθήσει την παράσταση:
«Μικρά τίποτα… μεγάλα κάτι»
του Λάκη Κουρετζή σε σκηνοθεσία Ανδρομάχης Μοντζολή

Ταυτότητα της παράστασης
Kείμενα: Λάκης Κουρετζής
Σκηνοθεσία-Δραματουργική Επεξεργασία: Ανδρομάχη Μοντζολή
Σκηνογραφική Επιμέλεια: Μπέττυ Λυρίτη, Κοστούμια: Βεστιάριο ΣΗΜΕΙΑ ΟΨΗΣ
Μουσική Σύνθεση & Επιμέλεια: Λευτέρης Ξάνθης, Επιμέλεια κίνησης: Αφροδίτη Κορέτση
Φωτισμοί: Γιώργος Σηφάκης, Βοηθ. Σκηνοθέτη: Ελένη Καταλιακού

Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί:
Δημήτρης Πάσιος, Ράνια Πρέβεζα, Νεφέλη Τσιπουρίδη, Σωτήρης Χατζηνικολάου
Χορευτικά μέρη και ιντερμέδια: Λίνα Λυκοπούλου, Μαρία Νικηταρά, Στέλλα Μπουμπουλάκη

Διάρκεια: 1.20΄ (χωρίς διάλειμμα)
Παραστάσεις: Παρασκευές, ώρα 9:00 μ.μ.

Νωρίτερα, την ίδια μέρα στις 14 Δεκεμβρίου 2018, 7.00 μμ. στη Μαθηματική Εταιρεία (Πανεπιστημίου 34), μάς υποδέχεται ο Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, φοιτητής και συνεργάτης του κ. Σίμου Παπαδόπουλου, στην επίσημη παρουσίαση του πρώτου τεύχους του νέου επιστημονικού περιοδικού Epistēmēs Metron Logos.

Όποιος ενδιαφέρεται να έρθει μαζί μας παρακαλώ να επικοινωνίσει μαζί μου στο inbox ή με τον κ. Σίμο Παπαδόπουλο.

 

1-12 οστρια

Αυτό το Σάββατο 1-12, και ώρα 19:00, το αγαπημένο μέλος της ομάδας Φοίβος Μαρκαντώνης θα παρουσιάσει το νέο του βιβλίο «Αναμνήσεις από στάχτη» από τις εκδόσεις Όστρια.

Διεύθυνση: Χέυδεν 3, Πεδίον του Άρεως.

link της διεύθυνσης:

https://www.google.com/maps/place/%CE%A7%CE%AD%CF%85%CE%B4%CE%B5%CE%BD+3,+%CE%91%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1+104+34/@37.9927198,23.7298642,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x14a1bd334a9d32b5:0x30b21cd4667ed8d6!8m2!3d37.9927156!4d23.7320529

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ ΠΑΥΣΙΣ 2018-2019 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Το πρόγραμμα των εργαστηρίων της φετινής χρονιάς έχει ως εξής:

42297466_326622221424437_2076612405533605888_n

Προσέξτε ότι φέτος οι συναντήσεις θα γίνονται μία φορά τον μήνα Σάββατο και Κυριακή (ένα Σαββατοκύριακο) αντί δύο Σάββατα το μήνα που ίσχυε μέχρι πέρσι.

«ΤO ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΟΡΩΝ. ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ…» ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΚΡΙΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ, ΤΗΣ ΛΙΝΑΣ ΜΠΑΣΟΥΚΟΥ.

“Το βιβλίο μου πίστευα πως ήθελα να το γράψω για πολλούς λόγους: Σαν μνημόσυνο για τους σκοτωμένους μου, σαν σιωπηλό μοιρολόι, σαν κλάμα που στάλαζε γραμμή από την ψυχή μου, σαν ξέσπασμα στο παράπονο γιατί αναγκάστηκα να περάσω τόσο φοβερά παιδικά χρόνια και να ζήσω τρέχοντας κι όχι αργά και φυσιολογικά. Να ξεριζωθώ και να ζω σε ξένη χώρα φιλόξενη αλλά μακρινή κι αλλόφυλη” (Δήμητρα Σ. Πέτρουλα, Πού ‘ναι η μάνα σου μωρή; εκδ. Σύγχρονη Εποχή, 2011).  Μέσω της μνήμης καθίσταται παρόν ένα ιδιαίτερα επώδυνο παρελθόν, όταν, ενήλικη πια, η Δήμητρα Πέτρουλα προχωρά με χειρουργική ακρίβεια στην ανατομία της οικογενειακής της ιστορίας, καταθέτοντας τη μαρτυρία της για τα γεγονότα που συνδέθηκαν με την εξόντωση των δικών της ανθρώπων κατά την περίοδο του Εμφυλίου πολέμου. Το 1946, στο σπίτι του αγωνιστή του ΕΛΑΣ Σωτήρα Πέτρουλα στη Μάνη, οι Έλληνες συνεργάτες των Γερμανών ρωτάνε επίμονα τη μικρή Δήμητρα πού είναι η μάνα της. Λίγο αργότερα, το τετράχρονο κορίτσι βλέπει την αυλή του σπιτιού της να γεμίζει με τα πτώματα μελών της οικογένειάς της.

Σττην τρέχουσα ελληνική θεατρική πράξη, τα γεγονότα του Εμφυλίου τροφοδοτούν με γόνιμο τρόπο τις αναζητήσεις των δημιουργών (ενδεικτική είναι η Πλατφόρμα Νέων Δημιουργών: «Θέμα Εμφύλιος» που διοργάνωσε η Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου της Ελλάδας το 2016). Αναδεικνύεται έτσι η  τάση συνθετικής θεώρησης των ποικίλων διαστάσεων (ιδεολογικών, πολιτικών αλλά και κοινωνικών) ενός ιδιαίτερου κεφαλαίου της Ελληνικής ιστορίας, υπό το πρίσμα της καλλιτεχνικής  προσέγγισης. Εντασσόμενο στο παραπάνω ερευνητικό καλλιτεχνικό πλαίσιο, έπειτα από μια επιτυχημένη παραστασιακή πορεία στην Ελλάδα το αυτοβιογραφικό αφηγηματικό κείμενο “Πού ‘ναι η μάνα σου μωρή;” της Δήμητρας Σ. Πέτρουλα, σε θεατρική διασκευή Σοφίας Αδαμίδου και σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολάρι παρουσιάστηκε το Σάββατο 12 Απριλίου 2018 στο Ferencvárosi Művelődési Központ της Βουδαπέστης. Η παράσταση φιλοξενήθηκε στην Ουγγαρία έπειτα από πρωτοβουλία του Πολιτιστικού Συλλόγου Ελλήνων Ουγγαρίας, στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων που λαμβάνουν χώρα στην ουγγρική πρωτεύουσα για τα 100 χρόνια του ΚΚΕ.

Σε αρμονία με τη συνολικά αφαιρετική σκηνοθετική σύλληψη του Φεζολάρι, ο σκηνικός χώρος  διαμορφώνεται λιτά και λειτουργικά. Αποτελείται από μερικά παλιά μπαούλα και από μια σειρά κεριών κυκλικά τοποθετημένων στο βάθος της σκηνής, που παραμένουν αναμμένα σε όλη τη διάρκεια της παράστασης (μετωνυμική αναφορά στη άσβηστη μνήμη για τα θύματα του Εμφυλίου). Η κατάδυση της ενήλικης ηρωίδας σε μια παιδική ηλικία αδόκητα τραυματική αποδίδεται με ευαισθησία κι εσωτερικότητα από τη Βέρα Κρούσκα, καθώς στην αρχή του παραστασιακού ταξιδιού οι υποκριτικές ποιότητες της ηθοποιού εστιάζουν στην αθωότητα και στο ξάφνιασμα του παιδιού που γίνεται μάρτυρας σε επεισόδια ακραίας βίας. Το ξετύλιγμα της ιστορίας αποκτά θεατρική ισχύ με τη σκηνική αποτύπωση του πόνου, του φόβου, του θυμού, της  εγκαρτέρησης, του παράπονου, της απορίας, ενώ η ερμηνεύτρια του μονολόγου πλαισιώνεται από την Ορνέλα Λούτη και την Αγάπη Παπαθανασιάδου, οι οποίες αναπαριστούν με εύστοχο τρόπο καίρια στιγμιότυπα της αφήγησής της.

Η μνήμη λειτουργεί βασανιστικά για την ηρωίδα, παράλληλα ωστόσο μπορεί να αποκτήσει μια πτυχή θεραπευτική για την πορεία των ατόμων και των κοινωνιών, καθώς ανοίγει έναν εν δυνάμει διάλογο τόσο με τους αναγνώστες του βιβλίου όσο με τους θεατές στο τέλος της  παράστασης. Όσο κι αν είναι σφραγισμένο με τα χρώματα της βίας και του θανάτου, το συγκεκριμένο φορτίο ζωής είναι ίσως σε θέση να δώσει πνοή σε σε οράματα ανθρωπισμού κι ελπίδας: “Τελικά, πίστεψα πως είχα υποχρέωση να το γράψω σαν ελάχιστη ανταπόδοση στην πολύτιμη και συνάμα βαριά κληρονομιά που μου αφήσανε οι σκοτωμένοι μου γονείς και τ’ αδέρφια μου. Τη ζωή τους τη χαρίσανε όπου εκείνοι πιστεύανε πως έπρεπε. Αδιαφιλονίκητο δικαίωμα τους. Σε μένα όμως, είτε το ‘θελα είτε όχι, αφήσανε το σκοτωμό τους. Έτσι αποφάσισα να γράψω ρωτώντας κι όλους όσους δεχτήκανε και δέχονται την ίδια με μένα κληρονομιά, όπου κι αν βρίσκονται, είτε στην πατρίδα μου είτε στη Χιλή είτε στη Νικαράγουα είτε στο Λίβανο είτε στην Αφρική, ή όπου αλλού. Τι θα την κάνουμε αυτή μας τη βαριά κληρονομιά; Μέτρο να μετράμε το μίσος, αίμα να ποτίζουμε την εκδίκηση, ή μαχητή ακούραστο και φύλακα ακοίμητο της Ειρήνης;”

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 8/6/18

Στις 8/6 έγινε το 14ο και τελευταίο εργαστήριο για φέτος. Ήταν ένα ιδιαίτερο εργαστήριο, καλοκαιρινό, με φόντο την επερχόμενη εκδρομή στην Ελατού. Υπήρχε έντονη συγκίνηση, και ευχές για καλή αντάμωση, στο καλοκαίρι ή στην επόμενη σεζόν. Καλό καλοκαίρι και ραντεβού τον Οκτώβριο (ή μήπως νωρίτερα; Θα δούμε!!), θα υπάρξουν εκπλήξεις.

ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ 19-20/5/18

Στις 19-20 Μαΐου έγινε το φετινό θεματικό εργαστήριο με θέμα «Βασιλιάς Ληρ». Υπήρξαν κοστούμια και όπλα που μας θύμιζαν μια άλλη εποχή ! Μια πραγματική υπερπαραγωγή! Και μην ξεχνάμε η Ελατού πλησιάζει!! 22 με 24 Ιουνίου. Λίγες μόνο θέσεις έχουν μείνει! Καμπανάκι νο 2 ΝΤΙΝ……

 

Εργαστηριο 12/5 και 8/6

Στις 12/5 έγινε το 13ο εργαστήριο της χρονιάς, με θέμα πρόσωπα και προσωπεία. Το επόμενο εργαστήριο, και τελευταίο θα γίνει, κατ’εξαίρεση λόγω κωλύματος του κ. Σίμου Παπαδόπουλου, την Παρασκευή 8/6 στις 19:00 αντί για το Σάββατο 9/6, στον ίδιο χώρο Καλλιρρόης 10, όπου θα γίνει και το κλείσιμο της σεζόν. Θα μοιραστούν και οι βεβαιώσεις του κύκλου εργαστηρίων 2017-2018 καθώς και του θεματικού εργαστηρίου «Βασιλιάς Ληρ».