ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Αγαπητά μέλη του εργαστηρίου Παύσις η εκδρομή μας στην όμορφη Ελατού πλησιάζει!! Το θέμα του προηγούμενου εργαστηρίου μας ήταν «οι Βάκχες» του Ευριπίδη, και αυτό θα συνεχιστεί και στην εκδρομή μας! Θα το ολοκληρώσουμε στο επόμενο εργαστήριο μας που θα γίνει στις 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ αντί στις 17 που ήταν προγραμματισμένο, ώστε να μπορέσουν να παρευρεθούν και όσοι θα φύγουν για το τριήμερο της Αποκριάς.

 

 

Advertisements

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 16-12-17

Στις 16-12  έγινε το τελευταίο εργαστήριο του 2017, Χριστουγεννιάτικο, με θέμα τον Παπαδιαμάντη. Η ομάδα παρουσίασε 3 εκδοχές των ιστοριών του Παπαδιαμάντη με πολύ έμπνευση και πολύ κέφι! Στο τέλος είπαμε καλά Χριστούγεννα και καλές γιορτές και αποχαιρέτισαν, ο ένας τον άλλο για αυτή την περίοδο. Ραντεβού τώρα αυτό το Σάββατο 13-1, που θα είναι το πρώτο εργαστήριο για το 2018!! Καλή χρονιά σε όλους!!!!

ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ

Τρία χρόνια Ευτυχισμένο Πρίγκιπα του Όσκαρ Ουάιλντ! Χρονιές 14-15, 15-16 και 17-18, είμαι πραγματικά «ευτυχισμένος» που τις έζησα και τις 3! Και κάθε χρόνο ανακαλύπτω και κάτι καινούριο στο κείμενο!! Πραγματική μαγεία! Ποιο κοντά στο πνεύμα των ημερών δεν θα μπορούσε να ήταν. Σας εύχομαι όλους καλά Χριστούγεννα με υγεία και φώτιση!

 

  ομάδα 2014-2015

  ομάδα 2015-2016

  ομάδα 2017-2018

Σκέψεις με αφορμή το εργαστήρι στις 2 Δεκεμβρίου 2017. Από Εύη Μάμαλη.

Σκέψεις με αφορμή το εργαστήρι στις 2 Δεκεμβρίου 2017

Δύο βιβλία κι ένα κομμάτι ύφασμα είναι αρκετά για έναν εμψυχωτή να ανοίξει την πόρτα σε έναν ολόκληρο κόσμο πλασμένο από αρχέγονα υλικά αλλά τόσο ζωντανό και παρόντα ακόμα. Ήταν ένα εργαστήρι που μας κατέστησε δρομείς ενός μαραθωνίου με σημείο εκκίνησης τον Όμηρο και την Ιλιάδα του και τέρμα του το Θουκυδίδη με δώρα προσφερμένα μέσα από τη σοφία της Ιστορίας και ενδιάμεσους σταθμούς εμάς στο ιστορικό παρόν μας.

Το χέρι που απλώθηκε στην ομάδα την οδήγησε αργά και σταθερά από την περιήγησή της στις αράδες της Ιλιάδας  σε μία καταβύθιση στον οίκο του Θυμού, στα έγκατα του σώματος. Ο μεγάλος θυμός του Αχιλλέα προς την αλύγιστη – όπως εξάλλου προϊδεάζει και το όνομά του- εξουσία του βασιλέα Αγαμέμνονα ήταν η αφορμή για να ξετυλιχτεί το κουβάρι και να λυθούν τα νήματα που το συνθέτουν. Νήματα που περνούν μέσα από την αυτογνωσία και την προσωπική μας ανάπτυξη, το σχολικό εκφοβισμό, την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα και τη φύση της ανθρώπινης κοινωνίας αλλά και τον επειγόντως επίκαιρο προβληματισμό περί του ρόλου της αρχαιοελληνικής γραμματείας στο βίο του μαθητή της εποχής μας.

Το εργαστήρι αυτό ανέδειξε και απέδειξε την τρομακτική γύμνια και αφυδάτωση της σύγχρονης εκπαίδευσης που ξοδεύει την κρυμμένη σοφία της αρχαιοελληνικής γραμματείας στη διεκπεραίωση της ύλης και την τυπική της αξιολόγηση απωθώντας τα παιδιά από την πιθανότητα να συναντήσουν την ουσία της. Το να μεταμορφωθεί το παιδί σε Αχιλλέα, Αγαμέμνονα και Νέστορα, να τους «εμπεριέξει» μέσα στα ασφαλή πλαίσια της εμψύχωσης είναι ζήτημα και ζητούμενο όχι φιλολογικής ενημερότητας αλλά ψυχικής υγείας. Αυτό που τόσο ξερά προκρίνεται από το αναλυτικό πρόγραμμα ως κομμάτι της παιδαγωγικής στοχοθεσίας και αποκαλείται ενσυναίσθηση δεν είναι πράγμα απλό. Δεν θέλει μόνο γνώση των περιεχομένων αλλά και μία οξυδέρκεια από τον παιδαγωγό να διακρίνει την ευκαιρία να μεταφράσει το τυπικό υλικό της εκπαίδευσης από διδακτική ύλη προς διεκπεραίωση σε πεδίο διαπραγμάτευσης βασικών ερωτημάτων των παιδιών και των εφήβων περί του εαυτού τους και του κόσμου, περί του τρόπου που φτιάχνουμε κοινωνία και της τέχνης της διατήρησής της στο χρόνο σε μία φιλόξενη εκδοχή για την ψυχή.

Το χθεσινό εργαστήρι ήταν μία ακόμη τρανή απόδειξη ότι ο εμψυχωτής είναι τόσα παραπάνω εκτός από κάποιον που απλώς και μόνον εφαρμόζει τεχνικές του θεάτρου προκειμένου να διατρέξει τα περιεχόμενα και να ικανοποιήσει τους στόχους του. Ήταν μία βιωμένη εμπειρία του πώς και γιατί ο εμψυχωτής είναι κάποιος που συνδέει μεταξύ τους φαινομενικά ασύνδετα θέματα, του πώς δείχνει στους συμμετέχοντες τον τρόπο που η αρχέγονη αλήθεια είναι καθημερινά παρούσα μπροστά μας κι εκφαίνεται στις σχέσεις μας με τους άλλους. Με όχημα το θυμό αναδείχθηκε το πώς εγώ, εσύ, εμείς είμαστε δυνάμει και ταυτόχρονα Αγαμέμνονες, Αχιλλείς και Νέστορες. Αναδείχθηκε πως το να βιωθεί αυτό εκ των προτέρων μέσα στα ασφαλή πλαίσια της εμψύχωσης είναι ανθρωποποιητικό.

Τα γραπωμένα στα κεκτημένα σου δάχτυλα, η αδικία που σε πνίγει, η επιθυμία σου για συμφιλίωση και ο θυμός σου, θηριώδης ή κατασιγασμένος, που σε κοιτάζει κατάματα σε απόσταση ολίγων χιλιοστών ήταν όλα εκεί, στιγμιαία φωτισμένα με το μαγικό τρόπο του θεάτρου. Απώτατο επιχείρημα: ένα ουρλιαχτό από τα βάθη του οίκου της ψυχής, του σώματος. ενός σώματος που όταν καταδεχτεί να συρθεί στο έδαφος και συναινέσει να δηλώσει με μία κραυγή την αρχέγονη αλήθεια του, τότε η φιλοσοφία δεσπόζει εκ νέου αδύναμη και αιτείται την ταπεινή της απαρχή, να σιγομουρμουρίσει ξανά τις αφετηριακές της φράσεις μήπως και αυτή τη φορά τείνει πιο μακριά το χέρι προς την πολυπόθητη αλήθεια.

Για μία ακόμη φορά, δεν είναι οι τεχνικές που διδάχτηκαν. Είναι το πώς ο εμψυχωτής προσέφερε τα δώρα του στην ομάδα. Ένας κώδικας κάθε άλλο παρά εντυπωσιακός, με μία δύναμη ισχυρά διαπεραστική σαν του νερού που κατακρήμνισε σε λίγα λεπτά τις μεγαλόστομες και υπερφίαλες διακηρύξεις του δυτικότροπου πολιτιστικού οικοδομήματος και άφησε στο πεδίο του άρρητου τα συμπεράσματα. τόσο που η ομάδα να επιθυμεί μία επίμονη σιωπή για να μεταβολίσει ό,τι της προσφέρθηκε, με τα χέρια πεισματικά δεμένα στο τελετουργικό φινάλε του αποχαιρετισμού της στον κύκλο, συναισθανόμενη το ανεκτίμητο της αξίας αυτού του εργαστηρίου.

Δεν μένει παρά ένα βαθύ αίσθημα ευγνωμοσύνης για τη δοτικότητα της ομάδας και του εμψυχωτή που γέννησαν ένα τέτοιο συνταξίδεμα.

 

Εύη Μάμαλη

Pablo Neruda Πλημμύρες

Ευχή σαν προσευχή με όλους όσους μνημονεύουν τον μεγάλο ποιητή Pablo Neruda και το ποίημά του ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ (μετάφραση από τα ισπανικά: Άννα Βάλβη, Cloe Varela Docampo, εκδ. Τολίδη).
Οι φτωχοί ζουν κάτω προσμένοντας να σηκωθεί / ο ποταμός μεσ’ την νύχτα και να τους φέρει στη θάλασσα / έχω δει μικρές κούνιες που αρμένιζαν, κομμάτια / σπιτιών, καρέκλες και μια σεπτή οργή / από μαυροκίτρινα νερά που μέσα τους συγχέονται ο ουρανός και ο τρόμος./ Για σένα μόνο είναι, φτωχέ, η πλημμύρα, για τη γυναίκα σου και το σπαρτό σου / για το σκύλο σου και το εργαλείο σου, για να μάθεις / να είσαι ζητιάνος. / Τα νερό δεν ανεβαίνει στα σπίτια των αφεντάδων / που τα χιονισμένα κολλάρα τους πετούν απ’ τα πλυντήρια. / Φάε αυτό τον ακαταμάχητο βόρβορο και αυτά τα ερείπια που κολυμπούν / με τους νεκρούς σου που τραβάνε γλυκά προς τη θάλασσα, / ανάμεσα στα φτωχικά τραπέζια και στα χαμένα δέντρα / που πάνε από τάφο σε τάφο δείχνοντας τις ρίζες τους. /

 

Σίμος Παπαδόπουλος

https://www.facebook.com/groups/153717491347664/

ΜΕ ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Με τα φτερά του Θεάτρου
Θεατρικό Εργαστήρι για Παιδιά και Εφήβους
Στο Χώρο Τέχνης 14Η ΜΕΡΑ (Καλλιρόης 10, μετρό Ακρόπολη) ξεκινάμε ένα Θεατρικό Εργαστήρι για Παιδιά και Εφήβους που θα λειτουργεί σε δίμηνες περιόδους όπου θα αναπτύσσεται ποικιλία θεμάτων
Α’ δίμηνο: 12 Νοεμβρίου – 28 Ιανουαρίου 2018 / Β’ δίμηνο: 4 Φεβρουαρίου – 28 Απριλίου 2018 / Γ’ δίμηνο: 6 Μαΐου – 24 Ιουνίου 2018. Έναρξη και ανοιχτή συνάντηση: Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2017
Ώρες: 11.00-12.30 παιδιά 5-8 ετών
12.30-14.00 παιδιά 9-12 ετών
΄ 16.00-17-30 έφηβοι 13-17 ετών

– Για να παίξεις Θέατρο και για να το διδάξεις θέλεις …
o Θέλεις δεμένες και δυναμικές ομάδες παιδιών.
– Και οι δεμένες, ζωηρές, δυναμικές ομάδες παιδιών προϋποθέτουν …
o Μια σφιχτοδεμένη, κεφάτη, γεμάτη ενέργεια και νέες ιδέες, ομάδα εμψυχωτών,
– που συνδυάζουν όλες τις μορφές τέχνης και αλληλοσυμπληρώνονται …
o για να δώσουν στο δικό τους Εργαστήρι όλα τα χρώματα της ίριδας.

ΧΩΡΟΣ ΤΕΧΝΗΣ 14Η ΜΕΡΑ
Καλλιρόης 10, Αθήνα (πολύ κοντά στο μετρό Ακρόπολη και στη στάση τραμ Βουλιαγμένης)

Με τα φτερά του Θεάτρου
Θεατρικό Εργαστήρι για Παιδιά και Εφήβους
Στο Χώρο Τέχνης 14Η ΜΕΡΑ ξεκινάμε ένα Θεατρικό Εργαστήρι για Παιδιά και Εφήβους. Δημιουργούμε ένα παιδαγωγικό περιβάλλον -με επιστημονική αξιοπιστία και καλλιτεχνική αρτιότητα– όπου παιδιά προσχολικής ηλικίας, Δημοτικού σχολείου και έφηβοι θα μπορούν να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητα και την κριτική τους σκέψη με τη βοήθεια της Τέχνης του Θεάτρου και της Παιδαγωγικής του Θεάτρου.
Το Εργαστήρι έχει ως στόχο την προσωπική ανάπτυξη και την ευεξία των παιδιών και των εφήβων, την ενδυνάμωση του συναισθηματικού τους κόσμου αλλά και την καλλιέργεια της γνώσης με τρόπο ευχάριστο, ώστε να αντιμετωπίζουν τη ζωή με θετική ματιά. Επιδιώκουμε με την ψυχοπαιδαγωγική αρωγή της Τέχνης να ενισχύσουμε την εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους και την αυτοπεποίθησή τους.
Η ομάδα είναι το κύτταρο μέσα στο οποίο θα αξιοποιούμε τη δραματοποίηση, το θεατρικό παιχνίδι, τη δημιουργική κίνηση/έκφραση, τη διαθεματικότητα και άλλες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Τις παραπάνω δράσεις θα συνοδεύει το τραγούδι και η μουσική, η οποία θα αποτυπώνεται ζωντανά με τον ήχο του πιάνου, της κιθάρας και του ακορντεόν.
Σκοπός μας είναι να καλλιεργήσουμε:
o τη δημιουργική σκέψη και ικανότητα επινόησης
o τη συναισθηματική νοημοσύνη
o τις ψυχοκινητικές δεξιότητες (σωματική κίνηση και έκφραση)
o τη γλωσσική ευχέρεια έκφρασης και επικοινωνίας
o την ηθική συνείδηση
Επιθυμούμε τα παιδιά να φεύγουν από το Εργαστήρι μας χαρούμενα και ευεργετημένα.

Επιστημονικός και καλλιτεχνικός υπεύθυνος
Σίμος Παπαδόπουλος
Επίκουρος Καθηγητής, ΔΠΘ
http://simospapadopoulos.com

Για δηλώσεις συμμετοχής καλέστε στα τηλέφωνα
6932195393, 6976511851 , 210 9210077

Χώρος Τέχνης 14η Μέρα:
Καλλιρόης 10, Αθήνα, 11743
(στάση μετρό Ακρόπολη, στάση τραμ Λ. Βουλιαγμένης)
Email: 14.artdancestudio@gmail.com
www.facebook.com/14Mera
www.14mera.gr

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ